onsdag 29 februari 2012

My photolesson for all my fans - Part 1

Hej min kära adepter! (citerar min underbara mentor Andreas Szczepanski)
Jag ska idag inleda ett nytt kapitel i mitt liv. Jag ska börja ge er fotolektioner/modellektioner. För mig är det viktigt att veta hur man ska ta fina bilder och hur man ser ut på dem om någon fotar en.
Detta  är alltså..
Del 1 - Ögonkontakt
På bilder där du medverkar är det extremt viktigt att
du har ögonkontakt med kameralinsen så den som ser bilden
känner en samhörighet med dig.
Nedan, visar lite bilder som visar hur du ska göra. Ta del och
prova gärna själva hemma. Har du några frågor? Kommentera detta inlägg
eller skicka ett mejl till KhorchztinIsTheBestFuckTheRest.hotmail.com

Varsågoda att studera och analysera! Det är inte så lätt som man kan tro.






OCH NU! Såhär ska du INTE göra =




Man känner ingen samhörighet till modellen på bilden och bilden
fungerar alltså inte.


Tack så mycket! Hoppas ni lärde er något och
nästa lektion kommer inom kort... Kitås :)
/ Your tutor Khorchztin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar